вторник, 3 ноября 2015 г.

Метою викладання навчальної дисципліни «Проектна діяльність в інформаційно-освітньому середовищі» є сприяння розвитку професійної (психолого-педагогічної, інформаційною і комунікативною) компетентності слухачів у напрямі набуття досвіду вирішення професійних завдань вчителя з організації проектної діяльності учнів, активізації та підтримки такої діяльності через освоєння освітніх технологій і сучасних можливостей інформаційних і комунікаційних технологій.
Основним завданням вивчення дисципліни «Проектна діяльність в інформаційно-освітньому середовищі»  є створення умов для реалізації в практиці роботи освітніх установ особисто-орієнтованого навчання шляхом інтеграції інформаційно-комунікаційних технологій з освітньою технологією «метод проектів».

Прогнозовані результати навчання

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми за результатами навчання студенти повинні:
знати:
  • Програма Інтел. Навчання для майбутнього: цілі, завдання, ключові аспекти програми; загальну картину використання методу проектів в організації учбової діяльності учнів; розділи візитної картки учбового проекту.
  • Сервіси Веб 2.0: основні інтерактивні сервіси Веб 2.0; можливості використання сервісів Веб 2.0 в освітньому процесі.
  • Учбовий проект: суть педагогічних ідей, які лежать в основі учбового проекту; вимоги для створення ефективного учбового проекту; критерії оцінювання портфоліо учбового проекту; державні освітні стандарти загальної освіти, на досягнення яких націлений учбовий проект.
  • Проектна технологія: переваги використання проектної технології; значення і суть особисто-орієнтованих технологій для організації освітньої діяльності учнів; педагогічні ідеї, що лежать в основі проектної технології; переваги і обмеження використання проектної технології.
  • Формуюче оцінювання: суть і призначення формуючого оцінювання для розвитку учнів; особливості формуючого оцінювання освітньої діяльності учнів; методи і засоби ефективного оцінювання учбового проекту; уміння і якості людини, затребувані в 21 столітті; труднощі і можливі вирішення залучення учнів в процес оцінювання; суть і можливості оцінювання в системі моніторингу розвитку учнів; стилі навчання учнів і стратегії, що дозволяють обґрунтовано вибирати методи навчання, відповідні провідному способу сприйняття і осмислення учбової інформації учнів і направлені на їх саморозвиток; умови адаптації учнів до особисто-зорієнтованого навчання; способи диференціації учнів; способи використання питань для розвитку розумових умінь учнів.
  • Авторське право: основні положення законодавства про захист авторського права і використання авторських матеріалів в учбовій діяльності; способи безпечного і відповідального використання учнями мережі Інтернет.
  • Методи використання інформаційних і комунікаційних технологій під час учбових занять.
 вміти:
  • Учбовий проект: створювати структуру папок; аргументувати вибір середовища освоєння змісту програми; вибирати і обґрунтовувати ідеї реалізації учбового проекту; формулювати цілі учбового проекту; вибирати таксономію для формулювання учбових цілей і завдань для учнів, орієнтованих на досягнення мети; планувати навчання, засноване на питаннях різних типів; планувати результати (продукти) проектної діяльності; розробляти питання, що направляють учбовий проект на досягнення стандартів; планувати розробку презентації, публікації, «вики» або блога, як результату проектної роботи учня; створювати список джерел інформації, згідно правилам бібліографічного опису джерел; планувати організаційні заходи для розробки проекту; оцінювати свій внесок в реалізацію особисто-зорієнтованого навчання учнів; планувати реалізацію учбового проекту в школі; планувати і розробляти матеріали для управління інформаційно-технологічною діяльністю учнів; планувати і проводити презентацію свого учбового проекту; оцінювати портфоліо проектів інших слухачів.
  • Блог: створювати блог; відображати результати вивчення теми в блозі курсу.
  • Сервіси Веб 2.0: реєструватися як користувачі сервісів Веб 2.0; представляти учбовий зміст засобами сервісів Веб 2.0; аргументувати вибір сервісів Веб 2.0 для розробки змісту учбового проекту; використовувати Інтернет-ресурси для пошуку інформації, організації спілкування і співпраці; оцінювати Інтернет-ресурси; використовувати загальний мережевий Інтернет-ресурс для обговорення роботи над проектами.
  • Програмне забезпечення: створювати публікацію про переваги використання проектної технології в освітньому процесі; розробляти презентацію, направлену на виявлення інтересів і досвіду учнів; створювати презентації, публікації, «вікі» або блога, виконаних від імені учня; створювати засоби підсумкового оцінювання прикладів робіт учнів; розробляти систему засобів формуючого і підсумковогооцінювання відповідно до вибраної стратегії; створювати засоби оцінювання, направлені на самоконтроль і саморозвиток учнів; створювати дидактичні матеріали для мотивації учнів на навчання.
  • Оцінювання: оцінювати приклади учбових проектів по заданих критеріях; створювати графік оцінювання учбового проекту; здійснювати самооцінку розробленого прикладу роботи учня; вибирати стратегії оцінювання відповідно до поставленої мети; планувати формуюче оцінювання проектної діяльності учнів; здійснювати оцінку прикладу роботи учнів з використанням розроблених засобів; коректувати приклад роботи оцінювання учня відповідно до результатів; обґрунтовувати і вибирати стратегії оцінювання відповідно до поставлених цілей; планувати систему оцінювання освітньої діяльності учнів, метою якої є розвиток умінь і якостей людини 21 століття.
  • Навчальна дисципліна складається з шести загальних модулів:
    • Навчання з використанням методу проектів
    • Підготовка до проекту
    • Формуюче оцінювання як визначальний чинник роботи над проектом
    • Дидактичні матеріали проекту
    • Учнівські роботи проекту
    • Завершення проекту

1 комментарий:

  1. Все це писали ми - автори курсу. А що, власне, потрібно саме вам? Про це мав і говорити допис.

    ОтветитьУдалить